7 Haziran 2009 Pazar

YHT


Yaniii Yuksek Hizli Tren :) Cok tartisma kopmus biz yokken kendisiyle ilgili iyiydi kotuydu, olsundu olmasindi, bu muydu felan... Hatta 'dunyanin en yavas hizli treni' bizimkiymis heralde... Arastirmadigim icin bilemiyorum hakkaten en yavas mi ama bizimki suan saatte 250km hizla gittigine gore, bunun 2 kati hizda giden trenler oldugunu biliyorum. Ancak benim goz onunde bulundurdugum diger bir sey de bizde hala Eskisehir-Izmir'i 12 saatte giden yolcu treni oldugu. Yani cok sukur dunyanin en yavasi olsa da bizim de artik en azindan 250kmh hizda bir trenimiz var :D




Annecigimden bahsini duyduktan bir sure sonra dedim ki 'ben de denemeliyim'. Ilk olarak Esk-Ank yonunde denedikten ve Eskisehir'e donusu otobusle yaptiktan sonra karar verdim: Ben Ankara'ya bir daha otobusle gidemem!!! (Bu kararimda yol suresinin yariya dusmesi kadar etkili diger bir faktor de otobuste calan nezih! muziklerdi.)

Otobus yolculugundan oldumolasi nefret etmisimdir zaten! Daracik koltuklar ve koltuk aralari (ondeki yolcu koltugu yatirinca kucaginizda yatiyormus hissi gelmez mi size de?), bir ihtiyac icin illa molayi bekleme durumu, yarim saat olan mola icin 45dk zaman kaybedilmesi! Uyuyan soforler! Ayyyy eziyet yaaaaa.... Hadi son maddeleri gec, en iyi firmada bile o dar koltuk ve ayaga kalkamama basli basina bir dezavantaj bence!

Tren oyle mi ama ya! Benim hayattaki en buyuk zevklerimden biri Istanbul'a trenle gitmektir :)) Ne keyifli bir yolculuk o ya manzara ve son istasyon itibariyle! ;)) Ister Yemekli Vagonda otur yiye ice manzaranin keyfini cikar! Ister oturdugun yerde uzat ayaklarini tak mp3 calarini kulagina ohhh....

Simdi tartismalar bir yana:

1- Esk-Ank otobus ile 3saat suruyor, dogal olarak mola da yok. Hizli tren ile 1,5 saat suruyor ve tabii tren konforluyla: istersen gezin, istersen restoranda otur, istersen oturdugun yerde servis arabalarindan ye-ic, ayrica 5 ayri kanaldan muzik yayini da var, yani kendi nezih muzigini kendin secme luksune sahipsin arkadasim :)).

2- Esk-Ank otobus (2hafta onceki fiyat bu) 15tl. Hizli trenin ilk 50 bileti 10tl. Sonrakiler ogrenci 16tl, tam 20tl.

Simdi bu sartlarda ne olursa olsun ben hizli treni tercih ederim. Dedim ya zaten artik o yolu 3 saat cekemem heralde!

Bu haftasonu kardesimin mezuniyet balosu vardi. Canikomun sacina basina bakmaya, makyajini yapmaya yardima diye gittim Ankara'ya. Hem gidis hem de donus biletim 1otl'ye geldi. Ustelik de cuma gunu tum ogleden sonra isten izin alip yollarda zaman kaybedecegime 3'te izin aldim 5'te bilkentte kuaforde kardesimleydim :D

Bence de saatte 250km ile gidecegine 500km'yle gitse daha hos olurdu ama oyle degil diye de binmeyecek degilim!

Yolun geri kalan kismi olan ve hala yapim asamasinda olan Esk-Ist hattinin da biran once servise girmesini istiyorum sayin yetkililer!!!


Tinky ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder